Bezorgen en afhalen

  1. Kan ik voor een afhaling bij ROBBY FISH kiezen?
    Ja, dat kan. Tijdens de afhandeling van je bestelling kun je voor de optie ‘afhalen in de winkel’ kiezen en dan vervallen de verzendkosten.
     
  2. Kan ik voor een thuislevering kiezen?
    Ook dat kan. Kies dan DPD Home Delivery als aflevermethode. Selecteer vervolgens “een levering op een adres naar keuze”. De verzendkosten worden automatisch berekend afhankelijk van je totaal aankoopbedrag.
     
  3. Wat is een Pickup Parcelshop en hoe werkt het?
    Wil je je ROBBY FISH-bestelling laten leveren in een afhaalpunt? Kies dan voor Pickup Parcelshop. Selecteer DPD als aflevermethode en dan de optie Pickup Parcelshop. Je krijgt vervolgens een overzicht te zien van alle mogelijke Pickup Parcelshop met hun openingsuren. De verzendkosten worden automatisch berekend afhankelijk van je totaal aankoopbedrag. Je vindt altijd wel een Pickup Parcelshop (krantenwinkel, bloemenwinkel, wijnhandel, benzinestation, supermarkt …) in je buurt waar je je ROBBY FISH-bestelling kunt gaan afhalen. Bekijk het overzicht van alle Pickup Parcelshop. Alle Pickup Parcelshop zijn open op zaterdag en de meeste Pickup Parcelshop zijn zelfs 6 dagen per week open. Hoe dat precies in zijn werk gaat, ontdek je in dit filmpje. Voor retourpaketten: Wanneer je pakketje afgeleverd is in Nederland, kan je retourneren (zie retrouprocedure op de home pagina!) via een Pickup Parcelshop in Nederland. Kies hier uit het overzicht van de Pickup ParcelShops
     
  4. Betaal ik verzendkosten?
    a) Afhalen bij ROBBY FISH: gratis!
    b) België: aankoopbedrag hoger dan 75 euro (incl BTW): gratis naar een thuisadres of Pickup Parcelshop 
    c) België: aankoopbedrag lager dan 75 euro (incl BTW): 7 euro naar een Pickup Parcelshop en 8 euro naar een thuisadres.
    d) Nederland: aankoopbedrag hoger dan 75 euro (incl BTW): gratis naar een thuisadres of Pickup Parcelshop 
    e) Nederland: aankoopbedrag lager dan 75 euro (incl BTW): 7 euro naar een Pickup Parcelshop en 10 euro naar een thuisadres.
    f) Voor de Nederlandse Eilanden: daar is helaas een eilandentoeslag van 15 euro steeds van toepassing!)
    g) Voor het retourbeleid dien je contact op te nemen met de klantendienst! 
     
  5. Kan ik mijn bestelling laten leveren in andere landen dan België en Nederland?
    Helaas is dit momenteel nog niet van toepassing. 
     
  6. Kan ik mijn verzendadres aanpassen nadat mijn bestelling geplaatst is?
    Eenmaal je order geplaatst is, kun je dit helaas niet meer aanpassen. Indien je niet aanwezig bent bij thuislevering door DPD, wordt er een briefje achtergelaten in je brievenbus door de DPD-chauffeur. Je kunt met de toegewezen code op het briefje inloggen op www.nieuwelevering.be en kiezen voor een levering: - in een Pickup Parcelshop - op een latere datum met eventuele neerzettoestemming (ROBBY FISH BVBA is niet verantwoordelijk voor de correcte aflevering!) - op een ander verzendadres Als je geen keuze maakt, komt DPD de eerstvolgende werkdag terug om het pakket nogmaals aan te bieden op het eerst ingegeven verzendadres. 
     
  7. Wanneer is mijn bestelling klaar om af te halen of wanneer krijg ik ze thuis geleverd?

    De gemiddelde levertijd bedraagt 3 werkdagen vanaf de besteldatum, wanneer je volledige bestelling in voorraad is. Je gekozen combinatie van artikelen in je finale bestelling kan ervoor zorgen dat de levertijd indicatie voor je pakket verschilt van de levertijd indicatie van een van de artikelen. De levertijd indicatie van het pakket krijg je daarom ook bevestigd in een aparte e-mail nadat je je bestelling hebt afgerond. Als er een artikel niet op voorraad is dan krijg je daar bericht over -> zie “Artikel niet in voorraad”. Je hebt gekozen voor levering in de winkel van ROBBY FISH, dan krijg je een e-mail zodra je pakje klaarstaat. Je hebt gekozen voor een thuislevering of een levering in een Pickup Parcelshop; dan kun je via de tracking module je pakketje volgen. Zodra we het pakketje aan DPD gegeven hebben, krijg je een e-mail over de status van je verzending. 

     
  8. Kan ik mijn aankoop retourneren?
    Zie de rubriek “Retourneren en restitutie”. 
     
  9. Kost het geld om mijn bestelling te retourneren?
    Neen, je kunt je pakketje gratis terugsturen enkel indien ROBBY FISH daarvoor de schriftelijke toestemming geeft. Gaat het om je volledige bestelling, dan storten we het volledige bedrag terug, behalve de eventuele verzendkosten die je betaalde voor een thuislevering onder 75 euro (behalve eilandentoeslagen). Wil je een of meer artikelen van je bestelling houden, dan storten we de betaalde kostprijs van de geretourneerde artikelen terug, behalve de eventuele verzendkosten die je betaalde voor een thuislevering onder 75 euro (behalve eilandentoeslagen). Heb je een artikel besteld tegen een bepaalde korting? Dan krijg je natuurlijk alleen het bedrag terug dat je betaald hebt. 
     
  10. Hoe betaalt ROBBY FISH BVBA een retour terug?
    De klantendienst zal je daarover verder berichten en je rekeningnummer opvragen. 
     
  11. Hoe werkt een retourzending via DPD?
    Je moet de artikelen die je retour wilt sturen opnieuw verpakken in de originele verpakking. Vul het retourdocument in (verkregen via ROBBY FISH kantendienst) en steek het bij de artikelen die je terugstuurt. Het label dat je terugvindt op het retourdocument moet je over het verzendlabel plakken. Daarna breng je je pakketje naar een Pickup Parcelshop om het te verzenden naar ROBBY FISH. Kies uit het overzicht van de Pickup ParcelShops. Wanneer je pakketje afgeleverd is in Nederland, kan je retourneren via een Pickup Parcelshop in Nederland. Kies hier uit het overzicht van de Pickup ParcelShops.