Bezorgen en afhalen

  1. Kan ik voor een afhaling bij ROBBY FISH kiezen?
    Ja, dat kan. Tijdens de afhandeling van je bestelling kun je voor de optie ‘afhalen in de winkel’ kiezen en dan vervallen de verzendkosten.
     
  2. Kan ik voor een thuislevering kiezen?
    Ook dat kan. Kies dan Post.nl als aflevermethode. Selecteer vervolgens “een levering op een adres naar keuze”. De verzendkosten worden automatisch berekend afhankelijk van je totaal aankoopbedrag.
     
  3. Betaal ik verzendkosten?
    a) Afhalen bij ROBBY FISH: gratis!
    b) België: aankoopbedrag hoger dan 75 euro (incl BTW): gratis naar een thuisadres. 
    c) België: aankoopbedrag lager dan 75 euro (incl BTW): 8 euro naar een thuisadres.
    d) Nederland: aankoopbedrag hoger dan 75 euro (incl BTW): gratis naar een thuisadres. 
    e) Nederland: aankoopbedrag lager dan 75 euro (incl BTW): 10 euro naar een thuisadres.
    f) Voor de Nederlandse Eilanden: daar is helaas een eilandentoeslag van 15 euro steeds van toepassing!)
    g) Voor het retourbeleid dien je contact op te nemen met de klantendienst! 
     
  4. Kan ik mijn bestelling laten leveren in andere landen dan België en Nederland?
    Dat kan enkel wanneer de bestelling in het land van levering gedaan is. 
     
  5. Kan ik mijn verzendadres aanpassen nadat mijn bestelling geplaatst is?

    Eenmaal je order geplaatst is, kun je dit enkel via de website van Post.nl aanpassen.

    Bezorging wijzigen:
    1) Kies een bezorg moment en afhaaladres naar wens:
    Met deze verzendservice past u als particuliere ontvanger uw bezorging tot 22.00 uur ‘s avonds zelf aan. Dat kan via de niet-thuis-code. Deze code laat de bezorger bij u achter na een ‘1e keer niet thuis’. Met PostNL kiest u wat u het beste past: ‘laten bezorgen op de dag van uw voorkeur’ of ‘zelf afhalen bij onze PostNL Locatie’.

    2) Voordelen van bezorging wijzigen:
    - Naar wens: bezorgen op een dag van uw voorkeur òf zelf ophalen bij een PostNL locatie
    - Veertien dagen voor u bewaard in een PostNL locatie
    - PostNL locatie: ook op zaterdag open

    3) Wat kost het:
    Deze extra service is helemaal gratis.

    4) Hoe werkt het:
    Eenvoudig online in 4 stappen: 
    a. Als u niet thuis bent, laat onze bezorger u een briefje in de brievenbus, met daarop uw niet-thuis-code. 
    b. Via de Track & Trace module vult u uw niet-thuiscode en postcode in.
    c. Pas de bezorging aan naar uw gewenste dag op uw adres of naar 1 van de PostNL locaties: https://www.postnl.be/locatiewijzer
    d. U bevestigt uw aanpassing met uw mailadres.

    5) Voorwaarden:
    Alleen voor particuliere ontvangers.

    Bezorger gemist? 
    Als u niet thuis bent probeert Post.nl het pakket eerst te bezorgen bij de buren. Lukt dit niet, dan laat Post.nl een bericht voor u achter. Post.nl komt dan de volgende werkdag nogmaals langs met uw pakket.
    Lukt het ook de tweede keer niet om uw pakket te bezorgen? Dan bewaart Post.nl het voor u op een PostNL-locatie bij u in de buurt. U heeft dan twee weken de tijd om het pakket op te halen. Daarna stuurt Post.nl het terug naar de afzender.
    Tip: Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen als u uw pakket ophaalt. Post.nl mag het pakket anders niet aan u meegeven.
    https://jouw.postnl.nl/#!/track-en-trace/zoeken

    Geen bezorging bij de buren
    Geef het aan als u liever niet wilt dat uw pakket wordt bezorgd bij de buren. Dat kan onmiddellijk bij de ontvangst van uw track & track code. Post.nl zorgt er dan voor, dat het pakket alleen bij u thuis wordt bezorgd. 
    Bezorging van uw pakket zonder aan te bellen
    Het kan voorkomen dat Post.nl uw pakket bezorgt, zonder bij u aan te bellen. Dit komt voor in de volgende situaties:
    - de zending past door de brievenbus
    - de zending is niet aangetekend en bevat geen aanvullende dienst zoals de verzekerservice of betaalservice.

    Pakket verkeerd bezorgd of zoek
    Is er een pakket bij u bezorgd, dat niet voor u bestemd is? Laat het Post.nl weten. Neem contact op met onze klantenservice

    Klantenservice PostNL België
    +32 (0)15480285
    Maandag - vrijdag 9.00 tot 17.00 uur.

    Klachten over de bezorging van uw pakket?
    Ook als u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket, kunt u Post.nl bellen. En als u het liever opschrijft, kunt u bij Post.nl het klachtenformulier invullen. Vul dit volledig in, zodat zij u zo goed mogelijk verder kunnen helpen.

  6. Wanneer is mijn bestelling klaar om af te halen of wanneer krijg ik ze thuis geleverd?

    De gemiddelde levertijd bedraagt 3 werkdagen vanaf de besteldatum, wanneer je volledige bestelling in voorraad is. Je gekozen combinatie van artikelen in je finale bestelling kan ervoor zorgen dat de levertijd indicatie voor je pakket verschilt van de levertijd indicatie van een van de artikelen. De levertijd indicatie van het pakket krijg je daarom ook bevestigd in een aparte e-mail nadat je je bestelling hebt afgerond. Als er een artikel niet op voorraad is dan krijg je daar bericht over -> zie “Artikel niet in voorraad”. Je hebt gekozen voor levering in de winkel van ROBBY FISH, dan krijg je een e-mail zodra je pakje klaarstaat. Je hebt gekozen voor een thuislevering of een levering in een Pickup Parcelshop; dan kun je via de tracking module je pakketje volgen. Zodra we het pakketje aan Post.nl gegeven hebben, krijg je een e-mail over de status van je verzending.

  7. Kan ik mijn aankoop retourneren?
    Zie de rubriek “Retourneren en restitutie”. 
     
  8. Kost het geld om mijn bestelling te retourneren?

    Ja, tenzij ROBBY FISH de schriftelijke toestemming geeft dat de retour op kosten van ROBBY FISH is. 

    Terugbetaling verzendingskosten: 
    (enkel indien met goedkeuring van de kosten gedragen door ROBBY FISH)
    - Gaat het om je volledige bestelling, dan storten we het volledige bedrag terug, behalve de verzendkosten die je betaalde voor een thuislevering onder 75 euro (behalve eilandentoeslagen). 
    - Wil je een of meer artikelen van je bestelling houden, dan storten we de betaalde kostprijs van de geretourneerde artikelen terug, behalve de verzendkosten indien je nieuwe factuur een bedrag is on onder 75 euro (behalve eilandentoeslagen). 

  9. Hoe betaalt ROBBY FISH BVBA een retour terug?
    De klantendienst zal je daarover verder berichten en je rekeningnummer opvragen. 
     
  10. Pakket retour sturen 

    Je moet de artikelen die je retour wilt sturen opnieuw goed verpakken in de originele verpakking. Vul het retourdocument in (verkregen via ROBBY FISH kantendienst) en steek het bij de artikelen die je terugstuurt. Het label dat je terugvindt op het retourdocument (gekregen van ROBBY FISH per mail) moet je over het verzendlabel plakken. Daarna breng je je pakketje naar een Post.nl punt om het te verzenden naar ROBBY FISH. Met de Post.nl handige locatiewijzer vind je snel een PostNL-locatie bij jou in de buurt. (Tip: kies bij ‘Wat wil je doen?’ voor de optie ‘Pakket versturen, retour’.) 
    www.postnl.be